Türkçe 3. Sınıf Çalışma Kitabı Cevapları - MEB Yayınları


 CEVAPLARI İNDİR

İLKOKUL 3. SINIF

TÜRKÇE ÇALIŞMA KİTABI

CEVAP ANAHTARI


1. TEMA: DOčA VE EVREN 181

2. TEMA: MİLLÎ MÜCADELE VE ATATÜRK 184

3. TEMA: ERDEMLER 187

4. TEMA: MİLLÎ KÜLTÜRÜMÜZ 190

5. TEMA: İLETİŞİM 193

6. TEMA: BİLİM VE TEKNOLOJİ 196

7. TEMA: ÇOCUK DÜNYASI 199

8. TEMA: SAčLIK VE SPOR 202


  1. TEMA: DOŠA VE EVREN


Sayfa 14, 1. Etkinlik:

1. Aslan 2. Muz 3. Kar 4. Yılan

Sayfa 15, 2. Etkinlik:

A: “Doğa” kelimesinin çağrıştırdıklarına uygun kelimeler yazar.

B: “Doğa” kelimesinin kendisinde çağrıştırdıklarını arkadaşlarının cevapları ile karşılaştırır.

Sayfa 16, 3. Etkinlik :

“Doğada tüm canlılar uyum içinde, birlikte yaşar.”

Sayfa 16, 4. Etkinlik:

Sorunun çözümüne uygun öneriler yazar.

Sayfa 17, 5. Etkinlik:

A: Ormanın Sesi

B: Metnin içeriğine uygun başlık yazar.

Sayfa 17, 6. Etkinlik:

(4,8) – (2) – (6) – (1,7) – (5,3)

Sayfa 18, 7. Etkinlik:

Okuduklarına uygun olarak hikâyenin unsurlarını yazar.

Sayfa 19,  8. Etkinlik:

A: Cılız-zayıf, bütün-tam, rüzgâr-yel, gezi-seyahat, yaşlı-ihtiyar, konuk- misafir

B: Eş anlamlı kelimeler yazar.

Sayfa 20, A:

Görseldeki Hayvanlar: Fil, fare, kedi, köpek, eşek, kaplumbağa, sivrisinek, balık, timsah, yılan, yunus.

Sayfa 21, B:

Yabani Hayvanlar: Fil, fare, kaplumbağa, sivrisinek, timsah, yılan, yunus. Evcil Hayvanlar: Kedi, köpek, eşek, balık.

Sayfa 23, 1. Etkinlik A:

Düz arazide veya açık denizde, gökle yerin birleşir gibi göründüğü yer: ufuk. Sıcak iklimli ülkelere giden (hayvan): göçmen.

Göğün görünen bölümü: gökyüzü.

Sayfa 24, 2. Etkinlik:

1. Şiirin konusu göçmen kuşlardır.

2. Çünkü orada bol yiyecek ve bol güneş varmış.

3. Şair, kuşların ilkbaharda dönmesini istiyor. Çünkü ilkbaharda havalar ısınmaya başlar ve kuşlar bolca yiyecek bulabilir.

4. Öğrenciden şiirin içeriğine uygun bir başlık belirlemesi beklenmektedir.

5. Öğrenciden şiirin bütünlüğüne uygun yeni bir dörtlük yazması beklenmektedir.

Sayfa 25, B:

Şiirden Bir Dize: Öğrencinin şiirden bir dize yazması beklenmektedir. Şiirden Bir Kıta: Öğrencinin şiirden bir kıta yazması beklenmektedir. Şair: Zeki Tunaboylu

Sayfa 27, 6 Etkinlik:

1. Yaban Kazı

2. Leylek

3. Kırlangıç

Sayfa 28, 7. Etkinlik:

2, 1, 5, 6, 3, 4

Sayfa 29, 8. Etkinlik:



Sayfa 30, 9. Etkinlik:

Öğrenciden, hayvanlara karşı doğru davranış şekillerinden en az üç tanesini, uygun cümlelerle yazması beklenmektedir.

Sayfa 31, 10. Etkinlik:

Öğrenciden, görselde verilen olayın bağlamından hareketle karakterlere uygun diyaloglar yazması beklenmektedir.

 



  2. TEMA: MİLLÎ MÜCADELE VE ATATÜRK


Sayfa 32, A:

Vatan kelimesinin çağrıştırdıklarını yazar.

Sayfa 32, B:

Görsel hakkındaki düşüncelerini yazar.

Sayfa 32, C:

Kurtuluş Savaşı’nda vatanımız için fedakârlık yapan kahramanlarımızın isimlerinden bildiklerini yazar.

Sayfa 36, 1. Etkinlik, A:

Verilen kelimelerin anlamlarını tahmin eder. Er: Rütbesiz asker.

Cephe: Üzerinde savaşın sürdüğü bölge. Kağnı: İki veya dört tekerlekli öküz arabası.

Sayfa 37, B:

Verilen kelimeleri cümlelerdeki uygun boşluklara yazar.

Sayfa 37, 2. Etkinlik:

A: Şerife Bacı’nın vatanımız için yaptığı fedakârlık

B: Türk kadını, vatanı için büyük fedakârlıklar yapmıştır.

Sayfa 37, 3. Etkinlik:

Verilen cevaplara uygun sorular yazar.

Sayfa 38, 4. Etkinlik:

Olay: Şerife Bacı’nın kahramanlık öyküsü Yer: Kastamonu

Kişiler: Şerife Bacı, Şerife Bacı’nın bebeği, askerler

Sayfa 38, 5. Etkinlik:

Şerife Bacı metnine uygun olabilecek başlıkları, sıra arkadaşı ile yazar.

 



Sayfa 39, 6. Etkinlik:

Şerife Bacı’ya minnet duygularını anlatan bir mektup yazar.

Sayfa 39, 7. Etkinlik:

1-8, 5-1, 9-11, 6-3, 10-12, 7-4

Sayfa 40, 8. Etkinlik:

A: 1. ve 3. cümlelerde nokta doğru olarak kullanılmıştır. B: Verilen cümlelerde noktayı doğru yerlerde kullanır. Sayfa 41, 9. Etkinlik:

Verilen özdeyişte anlatılmak isteneni sıra arkadaşıyla birlikte yazar.

Sayfa 42, B:

Çocukları sever.

Sayfa 45, 1. Etkinlik A:

Işıl ışıl, kahkaha, şefkat, sevimli

Sayfa 46, 2. Etkinlik:

1. Ülkü

2. Birlikte eğleniyorlar, oyunlar oynuyorlarmış.

3. İkiyüzlülüğü bilmemeleri, bütün istek ve duygularını içlerinden geldiği gibi açıklamaları.

4. Çocukları serbestçe konuşmaya; düşündüklerini, duyduklarını, olduğu gibi ifade etmeye özendirmelidirler.

Sayfa 47, 3. Etkinlik:

gök: sema şirin: sevimli zaman: vakit kelime: sözcük neşe: sevinç imkân: olanak

 



Sayfa 47, 4. Etkinlik:



Sayfa 48, 5. Etkinlik:

1. İstiklal Kulesi, Mehmetçik Kulesi

2. Bayrak

3. Zafer Kulesi

4. Zafer Kulesi, Barış Kulesi

Sayfa 49, 6. Etkinlik:

Öğrencilerden grup hâlinde “Atatürk Demek” şiirinin bağlamına uygun olarak şiir yazmaları beklenmektedir.

Sayfa 50, 7. Etkinlik:


Sayfa 51, 8. Etkinlik:

Şiir, hikâye edici metin, bilgilendirici metin.

 



  3. TEMA: ERDEMLER


Sayfa 52:

A: Mehmet Âkif Ersoy hakkında bildiklerini yazar.

B: Kendisine yapılan bir iyiliği yazar.

C: Vefa; sevgiyi sürdürme, sevgi dostluk bağlılığı.

D: 1. ve 4. seçenek

Sayfa 55, 1. Etkinlik:

1. Mehmet Âkif Ersoy ve okul arkadaşı “Kim önce ölürse hayatta kalan diğerlerinin çocuklarına bakacak.” diye birbirlerine söz vermişler.

2. Mehmet Âkif’in üç çocuğu olduğunu bildikleri hâlde evde sekiz çocuk gördükleri için şaşırmış. Mehmet Âkif, diğer çocukların ölen arkadaşının çocukları olduğunu söyleyerek açıklama yapmış.

Sayfa 56:

3 ve 4. Sorular için öğrenci kendi düşüncelerini yazar.

5. Doğru söyler, dürüst davranır. Verdiği sözü tutar. Büyüklerine ve sevdiklerine karşı ilgilidir. Onları arayıp sorar. Onlara zor zamanlarında yardımcı olur.

Sayfa 56, 2. Etkinlik:

Metindeki birinci hatıranın hikâye unsurlarını yazar.

Sayfa 57:

3. Etkinlik: anı, mektep, sene, yaşam, konut, tümce

Sayfa 58:

1. C, 2. A, 3. A, 4. A

 



Sayfa 59, 5. Etkinlik:

A: Hangi yemekleri seversin?

Bayramda kimi ziyaret ettiniz? Pazardan neler aldınız?

Sınıf başkanınız kimdir?

B: Verilen cümlelerdeki noktalama işaretlerini düzelterek yazar.

Sayfa 60, A:

2, 6, 5, 3, 1, 4

Sayfa 61:

B: Çobanın başına gelen olaylardan hareketle bir hikâye yazar. Hikâyeye uygun başlık yazar.

C: Asla yalan söylememeliyiz. Yalan söylersek kimse bize inanmaz ve güvenmez.

Sayfa 65, 1. Etkinlik:

Verilen kelimeleri cümle içinde kullanır.

Sayfa 66, 2. Etkinlik:

1. Edirne, tarihimizin derin izlerini taşıyan, görmüş, geçirmiş, güzel bir şehirmiş.

2. Sultan Murat, insanların nasıl yaşadığını, neler düşündüğünü, kendilerini yönetenlerden ne gibi şikâyetleri olduğunu öğrenmek için kıyafet değiştirerek halk arasında dolaşıyormuş.

3. Padişahla vezir, ezan okunurken kendilerine en yakın olan evi seçerek iftar yemeğini yiyecekleri evi belirlemişler.

4. Ev sahibi, misafirleri içeri buyur etmiş ve onlara çorba ikram etmiş.

5. Çorbaya, yoksul evin çorbası anlamına geldiği için “dar hane çorbası” adı verilmiştir.

6. Öğrenci, kendi düşüncesini yazar.

Sayfa 67, 3. Etkinlik:

Ramazan sofralarında mutlaka tarhana çorbası bulunmalıdır.

 



Sayfa 67, 4. Etkinlik:

Metnin hikâye unsurlarını yazar.

Sayfa 68, 5. Etkinlik:

3. seçenek

Sayfa 69, 6. Etkinlik:

Verilen kelimelerin farklı anlamlarıyla cümleler yazar.

Sayfa 70, 7. Etkinlik:

A) 1. Nermin ile annesi yolun kenarında patisi yaralı bir köpek yavrusu gördüler.

2. Yavru köpeği alarak bir sepete koydular.

3. Nermin, annesi ile birlikte köpeği en yakın veterinere götürdü.

4. Veteriner, köpeğin patisine ilaç sürdü ve sargı beziyle sardı.

5. Bir hafta sonra köpeğin patisi iyileşmişti.

B) 2, 4, 1, 5, 3

Sayfa 71, 8. Etkinlik:

(,)

(?), (?), (.), (.), (.), (,), (,), (.), (!) (!), (.), (!), (.), (.)

(.), (.), (.), (.)

 



  4. TEMA: MİLLÎ KÜLTÜRÜMÜZ


Sayfa 73, C:

1. A) Ahiler

2. C) cumartesi

3. C) çarşamba

4. B) cuma

Sayfa 76, 1. Etkinlik:

4. kümes 3. pazar

2. papağan 1. kafes

Sayfa 77, 2. Etkinlik:

1. Pazarda gördüğü kuşun yüz altına satılması

2. Evinden hindisini getirmiş ve hindiyi pazarda iki yüz altına satmaya çalışmış.

3. Sen aklını mı kaçırdın Hoca? İki altın etmez bir hindiye kim iki yüz altın verir?

4. Öğrenciden, bağlama uygun olarak düşüncesini yazması beklenmektedir.

5. Hindisinin düşündüğünü söylemiştir.

Sayfa 78, 3. Etkinlik:

1. Sorun

2. Seda

3. Büyük

4. Yanlış

5. Arka

6. Laf

7. Az

 



Sayfa 79, 4. Etkinlik:

Kahramanlar: Nasrettin Hoca, pazardaki insanlar, hindi, papağan Yer: Pazar yeri

Olay: Nasrettin Hoca’nın bir kuşun yüz altına satıldığını görerek hindisini iki yüz altına satmak istemesi.

Sayfa 79, 5. Etkinlik:

4, 1, 3, 5, 2

Sayfa 80, 6. Etkinlik:

Y, D, D, Y

Sayfa 80, 7. Etkinlik:

En sevdiğim dersler: Türkçe, matematik, müziktir.

Bu yıl görev aldığım millî bayramlar: 29 Ekim Cumhuriyet Bayramı, 23 Nisan Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı, 19 Mayıs Atatürk’ü Anma ve Gençlik ve Spor Bayramı.

İstanbul’da birçok tarihî mekân vardır: Süleymaniye Camii, Galata Kulesi, Kız Kulesi, Topkapı Sarayı vb.

Sayfa 81, B:

1. B) film gösterimi 2. 18.00

3. 5 Temmuz 2021, saat 11.00

Sayfa 85, 1. Etkinlik:

cihan: evren şan: ün

hürriyet: özgürlük bayrak: sancak arı: saf

 



Sayfa 85, 2. Etkinlik:


Sayfa 86, 3. Etkinlik A:

Şiir, toplam dört kıtadan oluşmaktadır. Şiirdeki her bir kıtada toplam dört dize vardır. Şairin adı Güzel Yurdum’dur.

Sayfa 87, 5. Etkinlik:

1. B

2. C

3. A

Sayfa 88, 6. Etkinlik:

Dedem, bize “Büyüklerinize karşı saygılı olun.” derdi. Ülkemizde Kıbrıs için “yavru vatan” da denilmektedir.

Ablam, Mehmet Önder’in “Aldı Sözü Anadolu” adlı kitabını okuyor.

Ayşe Öğretmen, “Topkapı Sarayı’nı gezmek için İstanbul’a gideceğiz.” dedi.

Sayfa 91, 9. Etkinlik:

1. Beyaz

2. B

3. C

 



  5. TEMA: İLETİŞİM


Sayfa 92:

A: Görselden hareketle soruları cevaplandırır.

B: Hediye kartı yazar.

Sayfa 96, 1. Etkinlik:

Mağara: Bir yamaca veya kaya içine doğru uzanan, barınak olarak kullanılabilen yer kovuğu, in.

Kamış: Buğdaygillerden, sulak, nemli yerlerde yetişen, boğumlu, sert gövdesi olan bitkiler.

Belge: Bir gerçeğe tanıklık eden yazı, fotoğraf, resim, film vb.

Mürekkep: Yazı yazmak, desen çizmek veya basmak için kullanılan, türlü renklerde sıvı madde.

Sayfa 97, 2. Etkinlik:

“Kalemin geçmişten günümüze değişimi”

Sayfa 97, 3. Etkinlik:

Metnin içeriğine uygun başlık yazar.

Sayfa 97, 4. Etkinlik:

Grup etkinliğine uygun çalışmalar yapar.

Sayfa 98:

1. C

2. D

3. A

4. B

Sayfa 99, 6.Etkinlik:

Duygu ve düşüncelerini anlatan mektup yazar.

 



Sayfa 100, 7.Etkinlik:

A: Sembolleri anlamlarına uygun eşleştirir.

B: Akıllı işaretlerden bildiği iki tanesi çizer ve anlamını yazar.

Sayfa 101, 8. Etkinlik:

1. Ebru’nun sınıfımıza getirdiği kitaplardan yeni bilgiler öğrendik.

2. Bu ayın 28’inde eski komşularımızı ziyaret için Antalya’ya gideceğiz.

3. Nasreddin Hoca’nın fıkraları eğlendirirken düşündürür.

4. Öykü’nün hafta sonu saat 11.00’de TV’de çizgi film seyrettiğini duydum.

Sayfa 104, 1. Etkinlik:

1. Şiirde bahsedilen sözler “lütfen, rica ederim, özür dilerim”

2. Şiire göre “lütfen” sözcüğü yavaşça söylenir.

3. Rica ederim, ifadesini duyan kişi yumuşar.

4. Günlük hayatta en çok hangi sözleri kullandığını söyler.

5. Sihirli sözleri kullanmanın insanlarla iletişimini nasıl etkilediğini yazar.

Sayfa 105, 2. Etkinlik:

Şiire uygun başlık yazar. Şiirin konusunu yazar. Şiirin ana duygusunu yazar.

Sayfa 105, 3. Etkinlik:

Kıta sayısı: 4

Şairin Adı: Ömer OSMANOV Bir kıtadaki Dize Sayısı: 4

Sayfa 106, 4. Etkinlik:

Şiir yazar ve yazdığı şiire uygun başlık belirler.

Sayfa 107, 5. Etkinlik:

Konuşma çizgisi kullanarak görsellerdeki kişilerin konuşmalarını yazar.

Sayfa 108, 6. Etkinlik:

Verilen nezaket sözlerini kullanarak balıkların arasında geçebilecek konuşmaları yazar.

 



Sayfa 109, 7. Etkinlik:

A: Serüven- macera, haberleşme-iletişim

B: Doğu-batı, aşağı-yukarı, temiz-kirli, batı-doğu, ileri-geri

C: Eş anlamlı ve zıt anlamlı birer kelime kullanarak uygun cümle yazar.

Sayfa 110, 8. Etkinlik:

Tatlı dil yılanı deliğinden çıkarır: Kırıcı olmayan güzel sözler insanın hoşuna gider, karşımızdakileri yumuşatır.

Bana arkadaşını söyle, sana kim olduğunu söyleyeyim: Arkadaşlarınızın davranışları, sizin davranışlarınızı da etkiler.

Bir ağızdan çıkan bin ağıza yayılır: Söylenen bir söz dilden dile dolaşır, toplum içinde yayılır.

Sayfa 111, 9. Etkinlik:

Verilen eş sesli kelimelerle farklı anlam içeren cümleler yazar.

 



  6. TEMA: BİLİM VE TEKNOLOJİ


Sayfa 112:

Verilen saat görselindeki uygun bölümlere, gün içinde neler yaptığını yazar.

Sayfa 116, 1. Etkinlik:

1. simge: Duygularla ifade edilemeyen bir şeyi anlatmak için kullanılan işaret, sembol.

2. mum: Silindir biçimde dondurulan ince, uzun aydınlatma aracı.

3. hazne: Bir şeyin toplandığı, biriktirildiği yer, depo.

4. yön: Belli bir noktaya göre olan yer, taraf.

5. yüzey: Bir cismin görünen bölümü.

Sayfa 117, 2. Etkinlik:

1. Bugün kullandığımız saatler henüz icat edilmemiş olduğundan zamanı bilmek için gece ve gündüz olarak ayrılırdı.

2. Tarih öncesi çağlarda yaşayan insanlar, nesnelerin gölge boylarının gün içinde değiştiğini fark ettiler. Bunu fark etmeleriyle birlikte toprağa sapladıkları bir çubuğun gölge boyunu ve yönünü izleyerek zamanı ölçmeye çalıştılar.

3. Kum saatleri iki bölümlü bir cam hazneden oluşuyordu. Bu haznenin içinde bir miktar ince kum bulunurdu. Bu kum, üstündeki hazneden alttakine hep aynı süre içinde akardı. Kum saati yeniden kullanılmak istendiğinde ters çevrilirdi.

4. Öğrencilerden zaman ölçme araçlarına neden ihtiyaç duyulduğuna yönelik düşünlerini yazması beklenmektedir.

5. Öğrencilerden, metinden hareketle zamanı ölçmeye yönelik düşüncelerini yazmaları beklenmektedir.

6. Öğrencilerden, günlük hayatta kullandıkları saat türlerini yazmaları beklenmektedir.

Sayfa 119, 6. Etkinlik:

A: Y, D, D, Y

B: (Arda, Mine), (Mine), (Ayşe, Ercan)

C: Masa saati: 2 adet, Kol saati: 3 adet, Duvar saati: 1 Kum saati: 1

 



Sayfa 120, 7. Etkinlik: A:









B: Görselden hareketle hikaye tamamla etkinliğini yapar.

Sayfa 121, 8. Etkinlik:

Soruna uygun çözüm önerilerini yazar.

Sayfa 122:

Kendi yaşantısından hareketle soruları cevaplandırır.

Sayfa 126, 1. Etkinlik:

1. Aklı sürekli evdeki bilgisayarında olduğu için derslerini dinleyemiyormuş.

2. En çok, bilgisayar dersini seviyormuş. Çünkü o zaman Emre’nin mutluğu yüzüne de yansıyormuş. Bu konuda çok da başarılıymış.

3. Bilgisayarı doğru kullanmadığı, sürekli oyun oynadığı için uyarmış.

4. Ailesi, Emre’nin derslerinde başarılı olması için hep birlikte çalışabilecekleri bir program yapmış.

5. Okul müdürü, okul birincisi olduğu için ödülünü vermek üzere Emre’yi sahneye çağırmış.

Sayfa 128, 3. Etkinlik:

Bilgisayarda ders çalışan çocuk görseli; Derslerimle ilgili araştırma yapıyorum.

Okulda öğrendiklerimle ilgili sunumlar hazırlıyorum. Çalışma grubumla araştırmamız hakkında yazışıyoruz. www. eba. gov.tr adresinden derslerimi tekrar ediyorum.

Bilgisayarda oyun oynayan çocuk görseli; Oyun oynarken zamanın nasıl geçtiğini unutuyorum.

Bilgisayarda oyun oynuyorum.

 



Sayfa 129, 4. Etkinlik:

Bilgisayar, tablet ve akıllı telefonların hatalı kullanımından kaynaklanabilecek tehlikeler ile ilgili düşüncelerini yazar.

Sayfa 130, 5. Etkinlik:

A: (:), (—), (! ), (.), (:), (?), (—), (?), (.), (.), (—), (.)

B: “Printer- yazıcı, laptop- dizüstü bilgisayar, restoran-lokanta, menü-yemek listesi, selfie-özçekim, full- tam, wi-fi- kablosuz ağ, mesaj-ileti, e-mail- elektronik posta” kelimelerinden beş tanesini bulur ve yazar.

Sayfa 131, 6. Etkinlik:

sınıfı- / 11.00 - 12.00 / saatle- / 2018-2019 / yılı- / yarışmacı

 



  7. TEMA: ÇOCUK DÜNYASI


Sayfa 132:

A: Öğrenci, verilen çocuk oyunlarından bildiklerini ve oynadıklarını yazar.

B: Öğrenci, verilen çocuk oyunlardan en çok hangisini sevdiğini nedeni ile birlikte yazar.

Sayfa 136, 1. Etkinlik, A:

kukuleta: Yağmur, soğuk vb. dış etkilere karşı başa geçirilen, giysiye dikili veya ayrı olarak kullanılan başlık.

çile: İplik demeti.

buhar: Isı etkisiyle sıvıların aldığı durum. Öğrenci, verilen kelimeleri cümle içinde kullanır.

Sayfa 137, B:

çile: Zahmet, sıkıntı.

Öğrenci, çile kelimesini cümle içinde kullanır.

Sayfa 137, 2. Etkinlik, A:

Hikâyedeki çocuk, uçurtmasının iplerini babasına çözdürüyor.

Hikâyedeki çocuk, uçurtmasını uçurmak için Kerem’le mahallelerinin biraz üstündeki, rüzgârı eksik olmayan boş arsaya gidiyor.

Sayfa 138, 3. Etkinlik:

Öğrenci, metne uygun olarak kendi başlık önerilerini ve arkadaşının başlık önerilerini yazar.

Sayfa 138, 4.Etkinlik:

Öğrenci, metnin hikâye unsurlarını yazar.

Sayfa 139, 5. Etkinlik:

Öğrenci, sıra arkadaşı ile birlikte kurallarını iyi bildiği bir oyunun yönergesini yazar.

 



Sayfa 140:

Öğrenci, görsellerden hareketle günümüzde çocukların oynadığı oyuncakları anlatan bir hikâye yazar. Hikâyesine uygun bir başlık belirler.

Sayfa 141, 7. Etkinlik:

1. Okulda ilk dersimiz Türkçeydi.

2. Öğretmenimiz bize bir hikâye okudu.

3. Dersin sonunda öğretmen, hikâyeyi anlatmamızı istedi.

4. Hikâyeyi en doğru şekilde, ben anlattım.

5. Öğretmenimiz bana “Aferin!” dedi.

Sayfa 142:

A: Öğrenci, hayalindeki evi çizerek boyar.

B: Öğrenci, hayalindeki evin özelliklerini yazar.

Sayfa 144, 1. Etkinlik:

1. Şiirin şairi Ziya Osman Saba’dır. Şairin kurduğu hayaller ilkbahar mevsiminde geçiyor olabilir.

2. Şiir dört kıtadan ve on altı dizeden oluşmaktadır.

3. Şiir, şairin hayalindeki yeri anlatmaktadır.

4. Şair, hayalinde günlük güneşlik, çiçekler içinde, bahçesinde hoş kokulu ıhlamur ağacı olan bir ev canlandırıyor.

5. Şiirde rüzgâr, uçurtmalara uçmalarını, çamaşırlara kurumalarını, mesut olup ana, baba, evlat ve torunlarıyla yaşamalarını söylüyor.

Sayfa 144, 2. Etkinlik:

Öğrenci, şiire bir dörtlük ekler.

Sayfa 145, 3. Etkinlik:

Öğrenci, elini çizerek içine uçurtma kelimesinin çağrıştırdığı kelimeleri yazar.

Sayfa 145, 4. Etkinlik, A: Bir ev günlük güneşlik, Çiçekler içinde memnun. Baygın kokusu ıhlamurun.

 



Sayfa 146, B:

Öğrenci, görsellerden hareketle varlıkların niteliklerini belirten kelimeleri kullanarak üçer cümle yazar.

Sayfa 147, 5. Etkinlik:

, , , , ,

Sayfa 148:

A: Birinci Soru: Orhan, her kitapla, ayrı bir maceraya sürükleniyor, farklı olaylar yaşıyor, farklı kişiler tanıyormuş. Bu sebeple kitap okumayı çok seviyormuş.

İkinci Soru: Orhan’ın kütüphanedeki kitapları okuyabilmesi için kütüphaneye üye olması gerekiyormuş.

B: Öğrenci, kütüphane üyelik formunu kendi bilgilerine göre doldurur.

Sayfa 149, 7. Etkinlik:

yer-mekân, yurt-vatan, birey-fert, güz-sonbahar, mesut-mutlu

Sayfa 149, 8. Etkinlik:

Öğretmenimiz yapacağımız gezi için Millî Eğitim Müdürlüğünden izin almamız gerektiğini söyledi.

Bu yaz ailemle birlikte Niğde, Nevşehir ve Aksaray illerini gezdik.

Gençlik ve Spor Bakanlığının düzenlediği spor Etkinliklerine katılmak istiyorum.

Sayfa 151:

fayda-zarar, ilk-son, çalışkan-tembel, yakın-uzak, sağlık-hastalık, uzun-kısa, zayıf-şişman, ödül-ceza

 



  8. TEMA: SAŠLIK VE SPOR

Sayfa 152:

A: Basketbol: 6, Yüzme: 5, Futbol: 4, Okçuluk: 1, Voleybol:3, Tenis: 2

B: Öğrenci kendi ilgisini ve arkadaşının ilgisini çeken spor dallarını yazar.

Sayfa 156, 1. Etkinlik:

pazı: Kolun omuz ile dirsek arasındaki bölümünde bulunan, şişkince kas kitlesi.

çevik: Kolaylık ve çabuklukla davranan, atik. atletik: Vücudu gelişmiş, biçimli.

miskin: Tembel kimse.

Öğrenci, verilen kelimeleri cümle içinde kullanır.

Sayfa 157, 2. Etkinlik:

1. Jaguar, kral aslanın aklını ormandaki hayvanları silkeleyip kendine getirmesi için çelmiş.

2. Metinde, jaguar, kaplumbağa, ayı, sansar, aslan, fil, gergedan, zürafa, su aygırı ve kirpinin adı geçmektedir.

3. Kral’ın çağrısından sonra bütün hayvanlar göl kıyısında toplanmış. Sonra sanki kıyamet kopmuş, büyük bir kargaşa çıkmış.

Sayfa 157, 3. Etkinlik:

Hayvanlar Sporda, Kral Aslan’ın çağrısı, Antrenör Jaguar başlıkları metin için uygundur.

Sayfa 158, 4. Etkinlik:

A: şişman-tombul, buyruk-emir, sağlam-dayanıklı, akıl-us, amaç-gaye, yetenek-kabiliyet, tasa-kaygı

B: beslenme-başarı-enerji-sağlık-spor

Sayfa 159, 5. Etkinlik:

Öğrenci, hikâyede eksik bırakılan yerleri tamamlar.

Sayfa 160, 6. Etkinlik:

A: Y, D, D, D, Y

B: Öğrenci tablodan hareketle arkadaşı için iki soru hazırlar. Arkadaşının verdiği cevapları yazar.

 



Sayfa 161, 7. Etkinlik:

Öğrenci, sıra arkadaşıyla birlikte broşürdeki tabakta yer alan besin gruplarından birer besin seçerek her öğün için bir tabak hazırlar.

Sayfa 166, 1. Etkinlik A:

2, 1, 3

Sayfa 167, 2. Etkinlik A:

4, 5, 1, 2, 3

Sayfa 167, 2. Etkinlik B:

Doktor, şekeri yasaklayınca babamın tadı tuzu kalmadı. Kedi, karanlıkta birden karşıma çıkınca ödüm koptu.

Midesi çok ağrıyınca canına tak etti ve doktora gitti. Onu kimse takıma almayınca Hasan da çekip gitti.

Sayfa 168, 3. Etkinlik:

1. Diş ağrısı hissetmesi ve bu yüzden hiçbir şey yiyememesi.

2. Çünkü diş doktorundan korkuyormuş.

3. Doktor, ona ağrıyacak bir dişinin olmadığını söylemiş.

Sayfa 168, 4. Etkinlik:

çok-az tatlı-acı

gece-gündüz aç-tok

Sayfa 169, 5. Etkinlik:

   


Daha yeni Daha eski