Türkçe 1. Sınıf Çalışma Kitabı Cevapları - MEB Yayınları

 


İLKOKUL 1.SINIF TÜRKÇE ÇALIŞMA KİTABI CEVAP ANAHTARI 1.TEMA BİLİM VE TEKNOLOJİ ( 10-31 ) METİN ADI: GÖKYÜZÜ GÖZLEMİ

1. Sayfa 13 öğrencinin resimde anlatılanları yazması beklenir.

2. Sayfa 14 1.cümle-2. resim, 2.cümle-3.resim, 3.cümle-2.resim.

3. Sayfa 15 metin sorularının cevapları: 1-Çocuk anne ve babasıyla birlikte

 kamp yapmıştır. 2-Çocuk, yıldızın kaydığını gördüğü için heyecanla bağırmıştır.

 3- Çocuk, gözlerini açınca güneşi görmüştür. 4-Gökteki yıldızlar pırıl pırıldır.

 5- cevap öğrenciye bırakılmıştır.

4. Sayfa 16 öğrenci kendi hayalini çizmesi istenmiştir.

5. Sayfa 17 öğrenci kendi kelimelerini yazar ve cümlede kullanır.

6. Sayfa 18 cümlelerin hecelere ayrılması ve hece sayısı: 1- Gü-ne-şin ba-tı-

 şı-nı iz-le-dik. 10 hece. 2-Gök-te-ki yıl-dız-lar par-lı-yor-du. 10 hece.

 3-Or-man-da yü-rü-yüş yap-tık. 8 hece. 4-Ba-bam-la bir-lik-te çi-men-le-re

 u-zan-dık. 13 hece.

7. Sayfa 19 balonlara özel isim yazması beklenmektedir.

8. Sayfa 21 noktalama işaretlerinin doğru kullanışı: Yeni ayakkabı aldım.

 İmdat! Balıkesir’de amcamlar yaşıyor. Ufuk’un anahtarı kayboldu. Dedenin

 elini öptün mü? Dikkat et! Erkan arka sokaktaki markete gitti. Marketten

 anne-sinin istediklerini aldı. Beni okuldan almaya kim gelecek? Yemekten sonra

 ablamla oyun oynadım. Spil Dağı’na kar mı yağdı? Atatürk’ü çok severim.

 Kenan’ın aldığı kitabı çok beğendim. Eve geldiğimde hiç kimseyi göremedim.

 Annem ne-reye gitti?

9. Sayfa 22-23 öğrencinin verilen harflerle başlayan kelimeler yazması beklen-

 mektedir.

10. Sayfa 25 öğrencinin kendi cümlelerini yazması beklenmektedir.

11. Sayfa 26 öğrencinin uygun cümleler yazması beklenmektedir.

12. Sayfa 27 hayal ettiği resmi yapar.

13. Sayfa 28 teknolojik aletlerin isimleri sütunlar sırasıyla: tablet, televizyon,

 radyo. Satır sırasıyla: bilgisayar, telefon.

14. Sayfa 29 zıt anlamlı kelime eşleştirmesi: uzun-kısa, yaşlı-genç, temiz-kirli,

 kapalı-açık.

2.TEMA ÇOCUK DÜNYASI (32- 47 ) METİN ADI: YAŞASIN 23 NİSAN 

15. Sayfa 35 verilen resmi istediği renklere boyaması beklenmektedir.

16. Sayfa 36 açıklamalarla resim eşleştirme: 1.cümle- 4.resim, 2.cümle- 3.resim,

 3.cümle- 2.resim, 4.cümle- 1.resim.

17. Sayfa 38 metin sorularının cevapları: 1-şiirin başlığı “Yaşasın 23 Nisan” dır.

 2- Türkiye Büyük Millet Meclisi 23 Nisan’da açılmıştır. 3- Bayramı çocuklara

 Atatürk armağan etmiştir. 4- Bayram her sene heyecan ve sevinçle kutlan-

 maktadır.

18. Sayfa 38-39 -40 öğrencinin uygun cümleler yazması beklenmektedir.

19. Sayfa 41 İstiklâl Marşı’nı noktalama işaretlerine dikkat ederek yazar.

20. Sayfa 42 zıt anlamlı kelimeler: büyük-küçük, beyaz-siyah, boş- dolu, ince- kalın.

 İstenilen zıt anlamlı kelimelere uygun cümleler yazar.

21. Sayfa 43 cümlelerin doğru yazılışları: Esma Egemenlik başlıklı yazıyı okudu.

 Selim ve İpek törende şiir okudu. Ayla ile Ali okula gittiler. Arda, öğretmenine

 çiçek aldı. Yunus Emre’nin şiirlerini severim.

22. Sayfa 44 noktalama işaretleri ile cümlelerin doğru yazılışları: Yaşasın, maçı

 kazandık! Kitap okumayı çok severim. Sezen, arkadaşı Ömer’i aradı. Hey, bana

 bak! Aşağıya iner misin? Büyüklerimize saygılı davranmalıyız. Off, çok sıkıldım.

 Sen mi geldin? Dedem Adana’ya uçakla gitti. Bizimle kütüphaneye geliyor musun?

23. Sayfa 45 kelimelerin sözlük sırası: elma-2, kiraz-3, armut-1; dünya-1,

 güneş-2, yıldız-3; hafta-1, yıl-2, zaman-3; bugün-1, dün-2, yarın-3.

24. Sayfa 46-47 uygun kelime ve cümleler yazması beklenmektedir.

3.TEMA MİLLî KÜLTÜRÜMÜZ (48- 63) METİN ADI: İŞTE KAPI 

25. Sayfa 52 öğrencinin görsellere uygun tahmin yapması ve cümleler kurması

 beklenmektedir.

26. Sayfa 53 metin sorularının cevapları: 1- Öğrenci farklı bir başlık bulur.

 2- Annesi hırsızdan korktuğu için çocuğun kapıdan ayrılmasını istememiş.

 3- Çocuğun teyzesi ikindi vakti gelmiştir. 4- Çocuk göle doğru yürürken türkü

 söylemiştir. 5- Öğrenci kendi cümlelerini yazar.

27. Sayfa 54 öğrenci kendi duygularına göre cümlelere görsel numaraları kullanır.

28. Sayfa 55 öğrenci hislerini uygun cümlelerle yazar ve resimler.

29. Sayfa 56 uygun hecelemeler: yurt, so-rum-lu-luk, a-da-let, sa-bır.

30. Sayfa 57 resme göre verilecek cevaplar: Masanın altında bir top var. Masanın

 üzerinde üç defter var. Masanın üzerinde bir şapka var. Masanın üzerinde oyuncak

 tren var. Masanın üzerinde mavi örtü var. Masanın üzerinde çukur tabak var.

 Masanın altında bir köpek var. Masanın altında kırmızı paspas var. Kırmızı

 tabağın solunda defterler var. Paspasın üstünde kedi var. Kedinin sağında

 köpek var. Tabağın arkasında akvaryum var.

31. Sayfa 58 kelimelerin arasına uygun boşluk bırakarak metni doğru şekilde

 yazması beklenmektedir.

32. Sayfa 59 karışık olarak verilen kelimelerle oluşan cümleler: 1- Akşam

 beraber kahve içtik. 2- Bir ay sonra taşınacağız. 3- Güneş gökyüzünde parlıyor.

 4- Babam bizi pikniğe götürdü. 5- Sabırla fidanların büyümesini bekledi.

33. Sayfa 60 doğru yazılan kelimeler: herkes, palyaço, yağmur, spor, öğretmen,

 soğan, film, naylon.

34. Sayfa 61 zıt anlamlı kelimeler: hafif-ağır, önce-sonra, tenha-kalabalık,

 acı-tatlı, çok-az.

35. Sayfa 62 kelimelerin sözlük sırası: ninni-2, fıkra-1, türkü-3; kahve-3,

 ayran-1, çay-2; misafir-3, komşu-2, ikram-1; hala-2, teyze-3, dayı-1, öykü-2,

 masal-1, roman-3; dede-1, nine-2, torun-3; halı-1, motif-3, kilim-2.

36. Sayfa 63 doğru heceleme: sak-lam-baç, beş-taş, ci-rit, man-ga-la, kö-re-be,

 ya-kan-top, is-top, sat-ranç.

4.TEMA DOĞA VE EVREN (64- 83 ) METİN ADI: ZAMAN PORTAKALI

37. Sayfa 67 öğrencinin şiirde anlatılanları resmetmesi beklenmektedir.

38. Sayfa 68 resimlerin anlamlarını tahmin etmesi ve uygun cümlelerde kullanması

 istenmektedir.

39. Sayfa 69 metin sorularının cevapları: 1- Çocuklar zaman portakalını

 neşeyle soyar. 2- Çocuklar yıldız, Güneş ve dolunaya selam verir. 3 ve 4.

 Sorulara öğrenciler kendilerine uygun cümleler yazar.

40. Sayfa 70 metnin tamamlanmış hali: Bir hafta yedi gündür. Haftanın günleri

 pazartesi, salı, çarşamba, perşembe, cuma, cumartesi ve pazardır. Bir ayda

 dört hafta vardır. Bir yılda on iki ay vardır. Bu aylar ocak, şubat, mart, nisan,

 mayıs, haziran, temmuz, ağustos, eylül, ekim, kasım ve aralıktır.

41. Sayfa 71 öğrencinin kendisini mutlu eden şeyleri yazması istenmektedir.

42. Sayfa 74 karışık olarak verilen kelimelerle oluşan cümleler: 1- Anneme yardım

 ediyorum. 2- Ailemi çok seviyorum. 3- Arkadaşlarıma adaletli davranıyorum.

 4- Çevremizdeki insanlara yardım etmeliyiz. 5- Kardeşimle oyun oynamayı

 seviyorum. 6- Ödevlerimi zamanında yaparım.

43. Sayfa 73 kelimeler arasına uygun boşluk bırakarak tekerlemeyi yazar.

44. Sayfa 74 resimlere uygun cümleler yazar.

45. Sayfa 75 kelimeler ve hece sayıları: e-roz-yon-3, dün-ya-2, ay-1, yağ-mur-2,

 dolu-2, dep-rem-2, sa-bah-2, sel-1, yıl-dız-2, ge-ze-gen-3, yıl-1, gü-neş-2,

 öğ-le-2, za-man-2, fır-tı-na-3, u-zay-2, ak-şam-2.

46. Sayfa 76 noktalama işaretleri ile cümlelerin doğru yazılışları: Buraya bakar

 mısın? , Kardeşime boya kalemlerimi verdim. Kalemlerimi, kitaplarımı, defterlerimi

 unuttum. Hemen buraya gel! Çevremizi temiz tutmak için neler yapmalıyız?

 Komşunun kedisini nerede gördün? Deniz’in Ankara’dan arkadaşı geldi. Lütfen

 bana yardım edin! Ayşe, Fatma ve Ozan dürüst davrandılar. Küs olan arkadaşlarımı

 barıştırdım. İşte bu harika bir kitap! Yeni kitap aldın mı? Şarkı dinlemeyi severim.

 Bir yılda kaç gün var? Mustafa’nın yeni kalemi kaybolmuş.

47. Sayfa 77 öğrencilerin yönergelere göre çizim yapar ve boyar.

48. Sayfa 78 öğrenci uygun cümle yazar.

49. Sayfa 80 resme göre verilecek cevaplar: Zeynep tekerlekli sandalye kullanıyor.

 Ninenin gözlüğü var. Ailenin en küçüğü Burak. Burak’ın oyuncağı var. Babanın

 boyu en uzun. Zeynep’in saçında toka var. Serhat’ın tişörtü yeşil.

50. Sayfa 81 öğrenci verilen kelimelerden yeni kelimeler oluşturur.

51. Sayfa 82-83 öğrenci tatilde yapmak istediklerini yazarak resimler.

Daha yeni Daha eski