1. Sayfa 13 öğrencinin resimde anlatılanları yazması
beklenir.
2. Sayfa 14 1.cümle-2. resim, 2.cümle-3.resim,
3.cümle-2.resim.
3. Sayfa 15 metin sorularının cevapları: 1-Çocuk anne ve
babasıyla birlikte
kamp yapmıştır.
2-Çocuk, yıldızın kaydığını gördüğü için heyecanla bağırmıştır.
3- Çocuk, gözlerini
açınca güneşi görmüştür. 4-Gökteki yıldızlar pırıl pırıldır.
5- cevap öğrenciye
bırakılmıştır.
4. Sayfa 16 öğrenci kendi hayalini çizmesi istenmiştir.
5. Sayfa 17 öğrenci kendi kelimelerini yazar ve cümlede
kullanır.
6. Sayfa 18 cümlelerin hecelere ayrılması ve hece sayısı: 1-
Gü-ne-şin ba-tı-
şı-nı iz-le-dik. 10
hece. 2-Gök-te-ki yıl-dız-lar par-lı-yor-du. 10 hece.
3-Or-man-da yü-rü-yüş
yap-tık. 8 hece. 4-Ba-bam-la bir-lik-te çi-men-le-re
u-zan-dık. 13 hece.
7. Sayfa 19 balonlara özel isim yazması beklenmektedir.
8. Sayfa 21 noktalama işaretlerinin doğru kullanışı: Yeni
ayakkabı aldım.
İmdat! Balıkesir’de
amcamlar yaşıyor. Ufuk’un anahtarı kayboldu. Dedenin
elini öptün mü?
Dikkat et! Erkan arka sokaktaki markete gitti. Marketten
anne-sinin
istediklerini aldı. Beni okuldan almaya kim gelecek? Yemekten sonra
ablamla oyun oynadım.
Spil Dağı’na kar mı yağdı? Atatürk’ü çok severim.
Kenan’ın aldığı
kitabı çok beğendim. Eve geldiğimde hiç kimseyi göremedim.
Annem ne-reye gitti?
9. Sayfa 22-23 öğrencinin verilen harflerle başlayan
kelimeler yazması beklen-
mektedir.
10. Sayfa 25 öğrencinin kendi cümlelerini yazması
beklenmektedir.
11. Sayfa 26 öğrencinin uygun cümleler yazması
beklenmektedir.
12. Sayfa 27 hayal ettiği resmi yapar.
13. Sayfa 28 teknolojik aletlerin isimleri sütunlar
sırasıyla: tablet, televizyon,
radyo. Satır
sırasıyla: bilgisayar, telefon.
14. Sayfa 29 zıt anlamlı kelime eşleştirmesi: uzun-kısa,
yaşlı-genç, temiz-kirli,
kapalı-açık.
15. Sayfa 35 verilen resmi istediği renklere boyaması
beklenmektedir.
16. Sayfa 36 açıklamalarla resim eşleştirme: 1.cümle-
4.resim, 2.cümle- 3.resim,
3.cümle- 2.resim,
4.cümle- 1.resim.
17. Sayfa 38 metin sorularının cevapları: 1-şiirin başlığı
“Yaşasın 23 Nisan” dır.
2- Türkiye Büyük
Millet Meclisi 23 Nisan’da açılmıştır. 3- Bayramı çocuklara
Atatürk armağan
etmiştir. 4- Bayram her sene heyecan ve sevinçle kutlan-
maktadır.
18. Sayfa 38-39 -40 öğrencinin uygun cümleler yazması
beklenmektedir.
19. Sayfa 41 İstiklâl Marşı’nı noktalama işaretlerine dikkat
ederek yazar.
20. Sayfa 42 zıt anlamlı kelimeler: büyük-küçük,
beyaz-siyah, boş- dolu, ince- kalın.
İstenilen zıt anlamlı
kelimelere uygun cümleler yazar.
21. Sayfa 43 cümlelerin doğru yazılışları: Esma Egemenlik
başlıklı yazıyı okudu.
Selim ve İpek törende
şiir okudu. Ayla ile Ali okula gittiler. Arda, öğretmenine
çiçek aldı. Yunus
Emre’nin şiirlerini severim.
22. Sayfa 44 noktalama işaretleri ile cümlelerin doğru
yazılışları: Yaşasın, maçı
kazandık! Kitap okumayı
çok severim. Sezen, arkadaşı Ömer’i aradı. Hey, bana
bak! Aşağıya iner
misin? Büyüklerimize saygılı davranmalıyız. Off, çok sıkıldım.
Sen mi geldin? Dedem
Adana’ya uçakla gitti. Bizimle kütüphaneye geliyor musun?
23. Sayfa 45 kelimelerin sözlük sırası: elma-2, kiraz-3,
armut-1; dünya-1,
güneş-2, yıldız-3;
hafta-1, yıl-2, zaman-3; bugün-1, dün-2, yarın-3.
24. Sayfa 46-47 uygun kelime ve cümleler yazması
beklenmektedir.
3.TEMA MİLLî KÜLTÜRÜMÜZ (48- 63) METİN ADI: İŞTE KAPI
25. Sayfa 52 öğrencinin görsellere uygun tahmin yapması ve
cümleler kurması
beklenmektedir.
26. Sayfa 53 metin sorularının cevapları: 1- Öğrenci farklı
bir başlık bulur.
2- Annesi hırsızdan
korktuğu için çocuğun kapıdan ayrılmasını istememiş.
3- Çocuğun teyzesi
ikindi vakti gelmiştir. 4- Çocuk göle doğru yürürken türkü
söylemiştir. 5-
Öğrenci kendi cümlelerini yazar.
27. Sayfa 54 öğrenci kendi duygularına göre cümlelere görsel
numaraları kullanır.
28. Sayfa 55 öğrenci hislerini uygun cümlelerle yazar ve
resimler.
29. Sayfa 56 uygun hecelemeler: yurt, so-rum-lu-luk,
a-da-let, sa-bır.
30. Sayfa 57 resme göre verilecek cevaplar: Masanın altında
bir top var. Masanın
üzerinde üç defter
var. Masanın üzerinde bir şapka var. Masanın üzerinde oyuncak
tren var. Masanın
üzerinde mavi örtü var. Masanın üzerinde çukur tabak var.
Masanın altında bir
köpek var. Masanın altında kırmızı paspas var. Kırmızı
tabağın solunda
defterler var. Paspasın üstünde kedi var. Kedinin sağında
köpek var. Tabağın
arkasında akvaryum var.
31. Sayfa 58 kelimelerin arasına uygun boşluk bırakarak
metni doğru şekilde
yazması
beklenmektedir.
32. Sayfa 59 karışık olarak verilen kelimelerle oluşan
cümleler: 1- Akşam
beraber kahve içtik.
2- Bir ay sonra taşınacağız. 3- Güneş gökyüzünde parlıyor.
4- Babam bizi pikniğe
götürdü. 5- Sabırla fidanların büyümesini bekledi.
33. Sayfa 60 doğru yazılan kelimeler: herkes, palyaço,
yağmur, spor, öğretmen,
soğan, film, naylon.
34. Sayfa 61 zıt anlamlı kelimeler: hafif-ağır, önce-sonra,
tenha-kalabalık,
acı-tatlı, çok-az.
35. Sayfa 62 kelimelerin sözlük sırası: ninni-2, fıkra-1,
türkü-3; kahve-3,
ayran-1, çay-2;
misafir-3, komşu-2, ikram-1; hala-2, teyze-3, dayı-1, öykü-2,
masal-1, roman-3;
dede-1, nine-2, torun-3; halı-1, motif-3, kilim-2.
36. Sayfa 63 doğru heceleme: sak-lam-baç, beş-taş, ci-rit,
man-ga-la, kö-re-be,
ya-kan-top, is-top,
sat-ranç.
4.TEMA DOĞA VE EVREN (64- 83 ) METİN ADI: ZAMAN PORTAKALI
37. Sayfa 67 öğrencinin şiirde anlatılanları resmetmesi
beklenmektedir.
38. Sayfa 68 resimlerin anlamlarını tahmin etmesi ve uygun
cümlelerde kullanması
istenmektedir.
39. Sayfa 69 metin sorularının cevapları: 1- Çocuklar zaman
portakalını
neşeyle soyar. 2-
Çocuklar yıldız, Güneş ve dolunaya selam verir. 3 ve 4.
Sorulara öğrenciler
kendilerine uygun cümleler yazar.
40. Sayfa 70 metnin tamamlanmış hali: Bir hafta yedi gündür.
Haftanın günleri
pazartesi, salı,
çarşamba, perşembe, cuma, cumartesi ve pazardır. Bir ayda
dört hafta vardır.
Bir yılda on iki ay vardır. Bu aylar ocak, şubat, mart, nisan,
mayıs, haziran,
temmuz, ağustos, eylül, ekim, kasım ve aralıktır.
41. Sayfa 71 öğrencinin kendisini mutlu eden şeyleri yazması
istenmektedir.
42. Sayfa 74 karışık olarak verilen kelimelerle oluşan
cümleler: 1- Anneme yardım
ediyorum. 2- Ailemi
çok seviyorum. 3- Arkadaşlarıma adaletli davranıyorum.
4- Çevremizdeki
insanlara yardım etmeliyiz. 5- Kardeşimle oyun oynamayı
seviyorum. 6-
Ödevlerimi zamanında yaparım.
43. Sayfa 73 kelimeler arasına uygun boşluk bırakarak
tekerlemeyi yazar.
44. Sayfa 74 resimlere uygun cümleler yazar.
45. Sayfa 75 kelimeler ve hece sayıları: e-roz-yon-3,
dün-ya-2, ay-1, yağ-mur-2,
dolu-2, dep-rem-2,
sa-bah-2, sel-1, yıl-dız-2, ge-ze-gen-3, yıl-1, gü-neş-2,
öğ-le-2, za-man-2,
fır-tı-na-3, u-zay-2, ak-şam-2.
46. Sayfa 76 noktalama işaretleri ile cümlelerin doğru
yazılışları: Buraya bakar
mısın? , Kardeşime
boya kalemlerimi verdim. Kalemlerimi, kitaplarımı, defterlerimi
unuttum. Hemen buraya
gel! Çevremizi temiz tutmak için neler yapmalıyız?
Komşunun kedisini
nerede gördün? Deniz’in Ankara’dan arkadaşı geldi. Lütfen
bana yardım edin!
Ayşe, Fatma ve Ozan dürüst davrandılar. Küs olan arkadaşlarımı
barıştırdım. İşte bu
harika bir kitap! Yeni kitap aldın mı? Şarkı dinlemeyi severim.
Bir yılda kaç gün
var? Mustafa’nın yeni kalemi kaybolmuş.
47. Sayfa 77 öğrencilerin yönergelere göre çizim yapar ve
boyar.
48. Sayfa 78 öğrenci uygun cümle yazar.
49. Sayfa 80 resme göre verilecek cevaplar: Zeynep
tekerlekli sandalye kullanıyor.
Ninenin gözlüğü var.
Ailenin en küçüğü Burak. Burak’ın oyuncağı var. Babanın
boyu en uzun.
Zeynep’in saçında toka var. Serhat’ın tişörtü yeşil.
50. Sayfa 81 öğrenci verilen kelimelerden yeni kelimeler
oluşturur.
51. Sayfa 82-83 öğrenci tatilde yapmak istediklerini yazarak
resimler.